BLOG & TIPS

Door Sifu Robin Vader

Eten en slapen

Wanneer je al weet dat je in de avond lang op gaat blijven. Houd hier overdag dan rekening mee door net wat minder te eten of net wat meer te bewegen zodat je wat ruimte overhoudt om ‘s avonds wat te eten zonder hiervan aan te komen. Schep bij het avondeten bijvoorbeeld één keer op in plaats van twee keer. Maak een wandeling in de middag of eet een fruitsalade als tussendoortje in plaats van een zakje chips of wat chocolade.

Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Bochum (DE) – Tweedaagse workshop van Sifu Gary Dill

Afgelopen 7 en 8 oktober 2017 was Sifu Gary Dill in Duitsland (Bochum) om daar een tweedaagse workshop te geven. Sifu Gary Dill en Master Jill Hernandez hebben daar het originele Jeet Kune Do laten zien, zoals Bruce Leen en James Yimm Lee onderrichte in Oakland. Dit was in de begin jaren zeventig.

Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Sifu Gary Dill in Europa

Op 7 en 8 oktober 2017 komt Sifu Gary Dill naar Duitsland voor een Jeet Kune Do Gung Fu workshop in Bochum (Duitsland).  Twee dagen van 12:00 tot 16:00 uur geef hij Jeet Kune Do inzichten. Sifu Gary Dill is een eerste generatie Jeet Kune Do student. Hij leerde Jeet Kune Do toen Bruce Lee nog in leven was.  Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Nieuwe hoofdsponsor: Buy2Fight.com

Gisterenavond – 12 september 2017 – is het rond gekomen. We hebben een nieuwe hoofdsponsor voor Jeet Kune Do Combatives, maar ook voor Jeet Kune Do Cursus.nl. Geweldig om zo’n top bedrijf achter ons te hebben staan met kwaliteit producten en kennis.

Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Agressie; wat doet het je?

Wat doet het met je?

Meer dan 40 jaar ervaring in de martial arts; 27 jaar ervaring in les geven en coachen; 1 doel; iedereen mentaal sterk en fysiek weerbaar te maken. Bruce Lee meets Anthony Robbins. En dat doe ik door mijn inzichten te delen. Na twintig jaar groepslessen en privélessen, geef ik voornamelijk workshops, privélessen aan ondernemers, werknemers en bekende Nederlanders.

Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Koffie fabeltje

Het is een hardnekkig fabeltje dat koffie je lichaam uitdroogt. Maar er is wel iets ánders wat serieus vocht onttrekt. Alchol, maar dat wist je natuurlijk al lang.

Voedingsgoeroes riepen het jarenlang: koffie droogt je lichaam uit. Maar volgens Marianne Geleijnse, hoogleraar Voeding en Hart- en vaatziekten aan de Wageningen Universiteit, is dat niet waar. “De cafeïne in koffie prikkelt je blaas een beetje, maar dat betekent alleen maar dat je iets eerder gaat plassen van koffie, niet méér.” Volgens haar is het juist goed om je dag met een paar bakken koffie te beginnen, omdat dit bijdraagt aan een goede vochtbalans.

Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Nooit anabolen! Maar eh wat zijn SARMs?

Je moet volgens mij een doctoraal hebben om het allemaal te begrijpen wat men over anabolen vertelt. Je geen dokter te zijn om te begrijpen dat je gewoon NOOIT anabolen moet gaan nemen. De afgelopen decennia is er genoeg kennis op gedaan en de voorbeelden gezien.
Anabolen zorgen voor PROBLEMEN met prostaat, haaruitval, slechte lever waarden, prikkelbaar, hoge bloeddruk en lacterende tepels. Echter de meeste problemen gaan zitten in de organen en doelorganen zoals; skeletspieren, hartspieren en prostaat. Gewoon NOOIT doen dus.

Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Stok achter de deur

Er gebeurd nogal wat in jouw hoofd. Als je geen afspraken met jezelf hebt of een andere ‘leverage’ dan is de kans groot dat je veel uitstelt of je doelen niet haalt.
Wat bij mij erg goed helpt is een flinke stok achter de deur.

Het is natuurlijk eerst de noodzaak om mentaal een paar stappen te zetten. Ik las van de week nog op Instagram een post die zei: “Afvallen is zwaar. Dik zijn is zwaar. Kies er maar één”. En zo is het wel. Het deed mij meer pijn om zo’n enorme buik te hebben, futloos te zijn en alles wat daarbij komt. Dus de discipline om te trainen is zwaar, maar het weegt niet op tegen de enorme ‘pijn’ die ik ervaar als ik ‘dikker’ ben.

Lees meer

Door Sifu Robin Vader

Welk lichaamstype ben jij?

Ik sprak al eerder over het gevaar van Instagram. We zien vaak al die mooie plaatjes en stellen onze doelen daarop vast. Is dat wel haalbaar? Belangrijkste dat ik heb geleerd in eerste instantie is te bepalen wat je nu écht stoort?  Is het je buik? Overall te dik? Geen energie? Te weinig kracht? Broeken te strak? Benoem het maar eens allemaal.  “Ik wil ook een six-pack” roept bij mij altijd meer vragen op dan antwoorden. Want ‘waarom’ wil je een six-pack? Voor de show? Voor wie?  Dus weet wat je doet en waarom.  Op al die mooie plaatjes kan een compleet ander lichaamsbouw zitten dan jij hebt. We plaatsen in hele grote lijnen de lichaamsbouw in drie categorieën. Uiteraard past jouw lichaamsbouw niet per se in een van deze drie, maar jij weet vast wel welk type je het meest naar toe hangt. Weten wat voor lichaamsbouw je hebt is bevrijdend, omdat het je een positieve focus geeft: weet waar je op moet letten wanneer je vet wilt verliezen, gelijk wilt blijven of juist wilt aankomen (en spiermassa kweken, etc.).

Lees meer