Eten en slapen

Robin VaderdoorSifu Robin Vader

Eten en slapen

Wanneer je al weet dat je in de avond lang op gaat blijven. Houd hier overdag dan rekening mee door net wat minder te eten of net wat meer te bewegen zodat je wat ruimte overhoudt om ‘s avonds wat te eten zonder hiervan aan te komen. Schep bij het avondeten bijvoorbeeld één keer op in plaats van twee keer. Maak een wandeling in de middag of eet een fruitsalade als tussendoortje in plaats van een zakje chips of wat chocolade.

Wist je dat wanneer je niet genoeg slaap krijgt, dat dit er ook voor kan zorgen dat je teveel eet? Uit een onderzoek is gebleken dat mensen die van 8,5 uur slaap naar 5,5 uur slaap gingen, rond de 200 calorieën meer aten per dag. Deze calorieën kwamen niet van maaltijden maar van snacks, tussen 7:00 en 19:00 uur. Op jaarbasis is dit 10kg!

Eigenlijk is het best logisch omdat je ineens 2 uur extra wakker bent per dag, en dus 2 uur meer tijd hebt om te eten. Dus als het kan: ga wat eerder naar bed, zodat je ten eerste meer slaapt en ten tweede minder tijd overhoudt per dag om teveel te eten!  Lees ook gerust mijn artikel “flauwekul” over wel of niet na 20:00 uur nog wat eten? Check dit artikel hier.

Over de auteur

Robin Vader

Sifu Robin Vader administrator

Officieel Jun Fan Jeet Kune Do Instructeur | Officieel Wei Kuen Do instructeur | Hoofdinstructeur Jeet Kune Do Combat Nederland | Country Director The Netherlands Jeet Kune Do Branches | Country Representative The Netherlands Wei Kuen Do